Używamy ciasteczek

Strona dla prawidłowego działania wymaga plików cookies. Szczegóły ich wykorzystania znajdziesz w Polityce Prywatności.
29.09.2021

Premiera “Rinalda” ze scenografią Doroty Kołodyńskiej zainaugurowała I Festiwal Barokowy Polskiej Opery Królewskiej

Rinaldo - obrazek wyróżniający
25 września 2021 r. premiera nowej inscenizacji opery “Rinaldo” Georga Friedricha Haendla zainaugurowała I Festiwal Barokowy Polskiej Opery Królewskiej. Scenografię i kostiumy zaprojektowała prof. Dorota Kołodyńska z Wydziału Scenografii warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. 

I Festiwal Barokowy Polskiej Opery Królewskiej

25 września 2021 r. premiera nowej inscenizacji opery “Rinaldo” Georga Friedricha Haendla zainaugurowała I Festiwal Barokowy Polskiej Opery Królewskiej. Scenografię i kostiumy zaprojektowała prof. Dorota Kołodyńska z Wydziału Scenografii warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych.

Odkryta na nowo w XX wieku, dziś jest zaliczana do najdoskonalszych dzieł Haendla z tego gatunku – wciąż inspiruje kolejne pokolenia twórców i melomanów. Dla Polskiej Opery Królewskiej przedstawienie wyreżyserował Jarosław Kilian, a za kierownictwo muzyczne odpowiadał Władysław Kłosiewicz. Wśród solistek znalazły się Olga Pasiecznik i Anna Radziejewska.

“Pierwowzorem literackim opery Rinaldo był epicki poemat Jerozolima wyzwolona. Dzieło Torquata Tasso z 1581 roku było eposem opisującym historię I wyprawy krzyżowej. W narrację historyczną Tasso wprowadził jednak pierwiastek irracjonalny eksponowany przez baśniowe i fantastyczne elementy dzieła. Poemat Torquata Tassa odzwierciedlał niepokoje kulturowe i społeczne doby kryzysu po Soborze trydenckim. Harmonię zastępuje dysharmonia, racjonalność – to co irracjonalne, porządek – chaos. Ten moment przełomu, kryzysu przypomina nasze czasy. Wątkiem wartym podkreślenia jest też wyczuwalny w utworze zmysł ironii wobec ludzkich zamierzeń i historycznego myślenia” – mówi reżyser “Rinaldo”, Jarosław Kilian.


 

Co, gdzie, kiedy

„Rinaldo”

kierownictwo muzyczne: Władysław Kłosiewicz
reżyseria: Jarosław Kilian
scenografia i kostiumy: Dorota Kołodyńska
projekcje: Mikołaj Molenda, Marek Zamojski
choreografia: Rui Ishihara
reżyseria świateł: Jacqueline Sobiszewski