Kostiumografka i scenografka. Absolwentka Wydziału Scenografii Teatralnej, Filmowej i Telewizyjnej Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Projektuje scenografię i kostiumy do teatru, filmu, opery oraz baletu. Jest członkinią Polskiej Akademii Filmowej oraz kierowniczką Katedry Projektowania Scenografii Filmowej na ASP w Warszawie.
Zaprojektowała scenografię i kostiumy do kilkudziesięciu filmów, spektakli teatralnych , operowych i
telewizyjnych. Współpracowała z najważniejszymi twórcami kina i teatru, wśród nich z reżyserami takimi jak:Maciej Prus (Opery : Falstaff, La Bohème Giacomo Pucciniego, Potępienie Fausta H.Berlioza, Tramwaj zwany pożądaniem A. Previna oraz spektakle Wyzwolenie St. Wyspiańskiego, Łysa śpiewaczka Eugène Ionesco , Madame de Sade Yukio Mishimy)
Marek Weiss (Rigoletto , Eugeniusz Oniegin, Don Giovanni, Ślepy Tor)
Tadeusz Bradecki (Markiza de Sade, Marat/Sade , Stracone zachody miłości, Woyzeck, Iwona księżniczka Burgunda)
Andrzej Domalik (Hamlet, Ożenek, MariaCallas.Lekcja śpiewu, 32 omdlenia, Mewa, Woyzeck,
Komediant, Minetti.Portret artysty z czasów starości)
Barbara Sass (Trzy siostry Antona Czechowa, Idiota Fiodora Dostojewskiego),
Mariusz Grzegorzek (np. film Królowa aniołów czy spektakle Zdaniem Amy Davida Hare’a , Tramwaj zwany pożądaniem Tennessee Williamsa)
Agnieszka Glińska (Panny z Wilka)
Bogusław Linda (Tramwaj zwany pożądaniem)
Peter Greenaway (film Nightwatching)
Agnieszka Holland (W ciemności)
Wojciech Smarzowski (Pod mocnym aniołem , Kler)
Marleen Gorris (film Wichry Kołymy)
Krzysztof Zanussi (m.in. filmy Persona non grata, Życie jako śmiertelna choroba przenoszona drogą płciową, Opowieści weekendowe),
Łukasz Barczyk (Na południe od granicy, Hiszpanka),
Jan P. Matuszyński (Ostatnia rodzina)
Małgorzata Szumowska (Śniegu już nigdy nie będzie)
Krzysztof Skonieczny (Ślepnąc od świateł)
Piotr Domalewski (Hiacynt)
Ma na koncie realizacje scenograficzne w wielu teatrach: Teatrze Narodowym, Teatrze im. Juliusza Słowackiego, Narodowym Starym Teatrze im. Heleny Modrzejewskiej w Krakowie, Teatrze im. Stefana Jaracza w Łodzi, stołecznym Teatrze Powszechnnym im. Zygmunta Hübnera, Teatrze Dramatycznym w Warszawie, Teatrze Ateneum, Teatrze Polonia, Teatrze Nowym w Poznaniu, Operze Śląskiej, Operze Nova, Teatrze Wielkim w Łodzi oraz Teatrze Wielkim Operze Narodowej.
Jest laureatką wielu nagród. Za filmy Ostatnia rodzina, W ciemności, Życie jako śmiertelna choroba przenoszona drogą płciową, Persona non grata, Boże skrawki, Nightwatching, Rysa oraz Miasto z morza była nominowana Polskiej Nagrody Filmowej – Orła. Za scenografię do filmu Ostatnia rodzina otrzymała nagrodę za najlepszą scenografię na Chicago International Film Festival, a scenografia do Hiszpanki w reż. Łukasza Barczyka została wyróżniona Orłem – Polską Nagrodą Filmową oraz nagrodą na Festiwalu Filmowym w Gdyni. Podobnie jak scenografia do filmu Kler Wojtka Smarzowskiego oraz kostiumy W ciemności.
Nagodzona nagrodą teatralną „Ludwik” za rok 2002 za najlepszą scenografię w Krakowie za spektakl Idiota w reżyserii Barbary Sass oraz nagrodą za scenografię do Europy? Mikrodramatów na IV Ogólnopolskim Festiwalu Dramaturgii Współczesnej „Rzeczywistość przedstawiona” w Zabrzu w roku 2004. W 2008 roku otrzymała Nagrodę Teatralną Prezydenta Gdańska za kostiumy do Rigoletta w reż. Marka Weissa-Grzesińskiego
Kontakt: jagna.janicka@asp.waw.pl
Kariera teatralna: http://www.encyklopediateatru.pl/osoby/889/jagna-janicka
Filmografia: https://filmpolski.pl/fp/index.php?osoba=1121571
-
Stopień naukowy
-
Wydział