Kostium filmowy jest wszystkim tylko nie ubraniem – rzeźbą, wyrazem pozycji społecznej bohatera, przekazem psychologicznym, malarstwem. Wszystko jest w nim ważne i dlatego by być twórczym kostiumografem potrzeba wiedzy, czasu, wrażliwości, talentu. Trudno jest się tego nauczyć, ale w ramach zajęć próbujemy przekazać jak najwięcej naszych doświadczeń, wrażliwości, logicznego myślenia i umiejętności zdobywania i szukania informacji i wiedzy koniecznej do realizacji tak różnych projektów.
Literatura podstawowa:
BIBLIOGRAFIA KOSTIUMU WG. SUBIEKTYWNEGO WYBORU
1000 Dessous History of Lingerie Gilles Neret wyd.Taschen
Historia ubioru – Gutkowska- Rychlewska 1968
Moda Kobieca XX w. – Alina Dziekońska – Kozłowska
Gazety: Praktyczna Pani – lata 30-te; Kobieta w świecie i w domu – lata 20-te; Ty i Ja – lata 60, 70 –te; Przekrój lata 50-90
Fashion Design 1850- 1895 – Wyd. The Pepin Press
Wydawnictwa The Pepin Press o modzie i dodatkach
Men’s Fashion – the Complete Sourcebook – J. Peacock, wyd. Thames and Hudson
Patterns of Fashion – J. Arnold, wyd.Macmillan /QSM
Fashion In Photographs – R. Aish, wyd. Badsford
ABC męskiej elegancji – J. Turbasa
Słownik mody – E. i A. Banach, wyd. Wiedza powszechna 1962
Moda. Historia mody od XVIII do XX w. Kolekcja Instytutu Ubioru w Kioto, wyd. Taschen /TMC Art.
A History of Costume in the West – F.Boucher, wyd. T& H
Leksykon rzeczy minionych i przemijających – M.Szubert, wyd. Muza S.A.